neděle 18. března 2018

Zdravá velikonoční nádivka

Ahoj ♥
Tak před měsícem jsem se ptala na instagramu, zda by byl zájem o Velikonoční recepty. Odpověd byla tak půl na půl a proto jsem se rozhodla je i tak vytvořit. Přece jenom člověk se vždy všem nezavděčí a i kdyby jen pro pár lidí, recept ráda vyzkouším a sepíšu ♥

Z roku 2016 tady už najdete 2 Velikonočně laděné recepty - mazanec a Velikonoční vajíčka. Mazanec je ve zdravější formě - nějaké máslo a bílou mouku tam najdete, ale pořád lepší, než dělat klasiku. Ráda bych i tento recept zrenovovala, ale bohužel se bojím, že bych už na něj nebudu mít čas. Přece jenom chci, aby články s Velikonočními recepty vyšly nějakou dobou před Velikonocemi. Aby jste je v případě vašeho zájmu stihli vyzkoušet. A světe div se, ale o víkendu nejsem celý den v kuchyni a někdy ani doma.

Proto jsem si na letošní Velikonoce připravila dva recepty. Jeden sladký a jeden slaný - a ten jsem vám už odtajnila - Velikonoční nádivku! A na druhý se můžete těšit :) Vyjde cca v půlce týdne.

Ještě bych vás ráda upozornila, že jsem nikdy nejedla klasickou nádivku, ale mě tato zdravá varianta moc chutnala. Pro lepší požitek doporučuji jíst studené!




Zdravá velikonoční nádivka

- počet porcí: 5
- doba: 70 minut (40 min příprava + 30 min pečení)
- náročnost: lehká

Ingredience
200g 94% šunky vcelku
7 vajec 
400g celozrnného toustového chleba
700ml mléka
balíček sekaného mraženého špenátu (400-450g)
1 cibule
lžíce oleje
sůl, pepř, muškátový ořech
kokosový olej na vymazání plechu


Postup
Do velké mísy si na menší kousky nakrájíme/natrháme toustový chleba. Poté ho zalejeme mlékem. Cibulku si očistíme a nakrájíme na kostičky. Osmahneme na oleji na pánvi spolu s nakrájenou šunkou na čtvrečky do zlatova. Přidáme k toustové směsi. Na pánev poté hodíme mražený špenát. Až bude rozmražený, také přidáme ke směsi. Žloutky oddělíme do bílků a přidáme je do směsi. Bílky vyšleháme do tuhého sněhu. Směs osolíme, opepříme a nastrouháme trochu muškátového oříšku. Úplně nakonec zlehka vmícháme sníh z bílků. Větší plech (a i vyšší) vymažeme kokosovým olejem, nalijeme nádivku a dáme péct na 190°C 30 minut dozlatova.

Makra na jednu porci (1/5)
449 kcal
B: 32g
S: 44g
T: 14g
V: 6g

Co vy a Velikonoce? Slaví te je? Holky, otevíráte klukům na mrskačku nebo jako já nejste doma nebo vypínáte zvonek? :D Pečete beránka, mazanec nebo Jidáše? A co nádivku?


Budu moc ráda, když se se mnou podělíte o vaše názory a postřehy :)

Pokud se Ti recept, fotka či má tvorba líbí, moc mě potěší Tvůj komentář na blog, like na FB stránce nebo follow na instagramu

Sociální sítě:
Facebook stránka - https://www.facebook.com/wantbefitm/
Instagram účet - https://www.instagram.com/wantbefitm/
Moc děkuji za jakoukoliv odezvu a podporu

29 komentářů:

  1. Já sice velikonoce bůh ví jak neslavím, ale tu nádivku bych si sakra dala! :-) Vypadá opravdu lákavě ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já nádivku moc nemusím, ale mazanec? Ten miluju :D! Obecně ale Velikonoce moc nemusím..nějak se mi nelíbí to, že mě chlapi mlátí pomlázkou a já jim za to ještě něco musím dát :D Né sranda, samozřejmě je to tradice a miluju tu jarní výzdobu, ale mnohem raději bych hrála a takovou tu hru s hledáním vajíček, co se hraje myslím v Americe :D

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to to mám stejně :D Hledání vajíček by mě hodně bavilo! Sice jsem letos mazanec péct nechtěla, ale možná ještě sama sebe překvapím O:) Taky mám na něj nějakou chuť :D

      Vymazat
  3. Já doufám, že letos nádivku budem dělat :), ale nějak extra velikonoce neslavíme :)

    Shard of Dreams

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To my také ne :) Nemám ráda, když mě mrskají :D Většinou vždy děláme, že nejsme doma :D Bohužel i po vypnutí zvonku jde slyšet, když ťukají.

      Vymazat
  4. Já raději to sladké, tak šup sem se sladkým receptem, už se na něj těším! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Mě mrzí, že už ty Velikonoce nejsou, co bývaly. Dnes už skoro nikdo neeobchází a nekoleduje. U nás na vesnici se to dodržovalo, ale poslední dobou na to prdí všichni. Nevím, jak to tam chodí teď, ale mysím, že žádná změna :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale máš pravdu :) U babičky se dřív dveře nezastavily a teď tam chodí hlavně známí :) Řekla bych, že generace malých kluků co je teď, tak to nijak neprožívají a nezajímá je to :) bráchovi bude 13 let a myslím, že za chvíli už ani on nebude chtít chodit koledovat :)

      Vymazat
  6. No je to tak, sotva jsme uklidili vánoční výzdobu, je čas malovat vajíčka. Šílené, jak to uběhlo. Když jsem chodila do školy, dělala jsem, že nejsem doma :) dneska v klidu otevřu a tu tradici si zahraju s ostatními a je to celkem fajn. Nicméně to nijak neprožívám a nic nepečeu ani nedělám. U babiček a maminek si toho užijou kluci víc než dost a já si nejraději dělám vajíčkovou pomazánku. na tu se těším každý rok a je to skvělá pochoutka. Snad i počasí bude jarní.
    Děkuji za fajn tip a inspiraci. Budu se těšit na sladký receptík.

    Hezký den.
    Mirka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No zatím to počasí nevypadá nijak dobře :) Také mi ten čas hrozně rychle utekl. Já jsem pořád ve stádiu, kdy nerada otevírám :D Nechávám pouze rodinu :) Jo, tu si budeme muset také udělat, nejlépe s domácím chlebem :) Rádo se stalo, já moc děkuji za krásné komentáře od tebe! ♥

      Krásný den i tobě.

      Vymazat
  7. Nádivku miluji a i když Velikonoce neslavím, tak si jí upeču stejně tak jako mazanec. A ta tvoje vypadá fakt pěkně :)
    Jinak těm koledníkům zásadně neotvírám a dělám že nejsem doma :D
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím, že tyto tématické dobroty si člověk může dopřát, i když danný svátek neslaví :) Moc Ti děkuji ♥ Jojooo, jsem na tom podobně :D

      Vymazat
  8. Zdravím... no, kdybych nevěděl, co to obsahuje, tak bych "do toho nešel" asi. Ale po druhém prozkoumání vidím, že bych udělal asi chybu. Mimochodem (podobně jako někteří výše) já také velikonoce neslavím. Kdysi se mi totiž velice zprotivily...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj! :) Hele ani se nedivím. Extra vábně to nevypadá, ale ta chuť je skvělá! Kéžby i u nás v okolí byli lidé jako vy :D :) To mě mrzí, jestli máš na ně nějaké špatné vzpomínky..

      Vymazat
  9. Nikdy jsem nebyla fanoušek nádivek, ale ta tvoje vypadá vážně dobře :) možná vyzkouším :)

    Maris Novotná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje to také byla premiéra a velmi příjemně mě překvapila :) Pokud jo, doufám, že Ti bude chutnat! :)

      Vymazat
  10. Tak tu nádivku asi vyzkouším, mňam! :)

    OdpovědětVymazat
  11. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  12. Velikonoce slavíme, ale klidně bych se obešla bez té mrskačky. :D A jinak teda nádivku jsem nikdy neměla a ani jsme ji nikdy nedělali. O.o Jede u nás klasicky beránek a mazanec, ale třeba letos vyzkoušíme! :)
    before-the-shadows.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Která holka ne viď :D Akorát starosti s tím jsou. Moje to také byla premiéra, jak s pečením tak jezením a u nás rozhodně zabodovala :)

      Vymazat
  13. My pečeme mazanec, nádivku jsem snad ještě ani nikdy neměla... ale ta tvoje vypadá moc dobře :)
    Na Velikonoce jezdíme většinou někam na výlet :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jo, tady všichni píšete o mazanci, tak si ho možná na konec ještě upeču :D Děkuji Miško ♥ To je skvělý nápad :)

      Vymazat
  14. My doma nádivku vůbec neděláme, ale na fotce vypadá moc hezky, že bych to klidně i zkusila. :) Jinak klasikou je teda pečení beránka a zdobení vajíček, nepotrpíme si na žádné velké kraslice, ale spíš jen nataháme na vajíčka košilky nebo obarvíme jednou barvou. :-) Mazanec nám vozí babičky, takže se nám sejdou dva a u nás to zmizí pomalu na posezení. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Ti děkuji Luci! :) Hlavně je i hrozně jednoduchá :) To se teda máš :) U nás peče jenom jedna babička, od které většinou každý dostaneme po beránkovi :)

      Vymazat
  15. Ja Veľkú noc osobne neslávim už asi 2 roky ale vždy to šibanie malým deťom doprajem. Teraz som v Anglicku a tu nič také nemajú. A dúfam, že ani tých pár slovenských hláv nenapadne nejaká šibačka :D

    Klaudia Duranova

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po slovensky to zní hrozně vtipně - šibačka :D Jo, pro malé děti je to veliký zážitek :) Mě by to ani nenapadlo, kdybych byla takhle v zahraničí, že by někdo z naší krajiny tam na mě šel :D :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥