pondělí 22. května 2017

Kefírová buchta s jablkem

Kefírová buchta s jablkem


Měla jsem doma zbytek kefíru od kefírových lívanců (které jsou fakt boží) a tak jsem hledala inspiraci na kefírovou buchtu a takhle se mi líbila. Tímto receptem jsem se inspirovala tady. Těsto je krásně vláčné, žádná suchá buchta. Udělala jsem si z toho 4 svačinové (odpolení) porce. Jen tak jako všimli jste si té krásné fotky? To je tak, když nejsem líná a dolezu pro foťák :D Focení není nijak delší než na telefon a kvalita se srovnat nedá. Tak už se vrhneme na něj! Na konci článku na vás čeká pár zajímavostí o kefíru.

1 vejce ( bílek a žloudek zvlášť)
150ml kefíru
60g jablečného pyré 
70g špaldové mouky
15g proteinu (já dala slaný karamel)
jablko
20g kešu oříšků
čl prášku do pečiva
flavdrops (vanilkové, či jiné sladidlo)


Žloudek smícháme s kefírem, jablečným pyré a flavdrops. Poté vmícháme protein a mouku. Jablko si nahrájíme na drobné kousky, kešu ořechy si nakrájíme (nebo to uděláme nehtama :D ) podélně a přidáme do těsta. Z bílku vyšleháme tuhý sníh a jako poslední přidáme k těstu. Dáme do formy (já měla kulatou průměr 18cm) vyložené pečícím papírem a pečeme na 180°C cca 40min. 

Kefír jsem objevila teprve nedávno a moc věcí z něj vyzkoušených nemám. Jenom ty ozkoušené lívance a teď tato buchta. Každopádně věci z něj jsou úžasně vláčné, takže pokud jste ho ještě nezkoušeli, vřele doporučuju zařadit do vašeho jídelníčku! :) Ale samotný za mě teda ne :D Jen tak ze sklinky ho nepozdřu :D :D 

Pár zajímavostí o kefíru na konec
  • bojuje proti nádorovým onemocněním
  • obsahuje více probiotik než jogurt
  • ničí nepřátelské bakterie, léčí vnitřní i vnější záněty a dokonce produkuje vlastní antibiotika
  • zvyšuje hustotu kostí a snižuje iziko výskytu osteoporózy
  • zlepšuje nesnášenlivost lakózy

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥